kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۸۰۴۱
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۹

محاسن الخطیب؛ جدیدترین هنرمند قربانی جنایت اسرائیل در غزه (اخبار ادبی و هنری)

 
 
محاسن الخطیب، نقاش و طراح فلسطینی که با هنر تصویرگری، جنایات اسرائیل علیه مردم مظلوم غزه را به تصویر می‌کشید، در جریان بمباران جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.
به گزارش فارس، او روز شنبه آخرین اثر هنری خود که تصویری از شهید ۱۹ ساله شعبان الدالو بود را منتشر کرد و اندکی بعد در حمله هوائی رژیم صهیونیستی به اردوگاه جبالیا در شمال غزه، جان خود را از دست داد. محاسن و خانواده‌اش در هنگام حمله در خانه بودند. او پیش‌تر در پستی در فیسبوک نوشته بود که دیگر هیچ مکان امنی در غزه برای پناه گرفتن وجود ندارد و آنها چندین بار از مرگ ‌گریخته و به مکان‌های مختلف پناه برده‌اند. در ۱۵ روز گذشته، ارتش اسرائیل شمال غزه را با بمباران بی‌امان مورد تهاجم قرار داده است. ساکنان این منطقه ‌این عملیات وحشیانه رژیم را خشونت‌بارترین حملات از زمان آغاز جنگ علیه مردم فلسطین توصیف می‌کنند.
«وقتی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حملات شدیدی به این محله را آغاز کردند، خانه پر از افراد آواره بود.» حسام الخطیب، افزود: «محاسن در دم جان باخت و هشت نفر دیگر زخمی شدند که وضعیت برخی از آنها وخیم است». این فاجعه در حالی رخ داد که آمبولانس‌ها به دلیل گلوله‌باران سنگین نتوانستند خود را به این منطقه برسانند. وی ادامه داد: «ما هنوز نتوانسته‌ایم جسد محاسن را که در بیمارستان کمال عدوان است، دفن کنیم، زیرا شرایط بسیار خطرناک است.»
محاسن از استعداد خود برای حمایت از حقوق فلسطینیان و افزایش آگاهی درباره نقض‌ حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه استفاده می‌کرد. حتی در دوران جنگ، او دوره‌های آنلاین رایگان در زمینه هنر دیجیتال برگزار کرد تا به کسانی که دسترسی به اینترنت دارند، کمک کند منبع درآمدی داشته باشند.با وجود بمباران‌های بی‌امان رژیم صهیونیستی و قطعی‌های مکرر اینترنت در این باریکه تحت ‌محاصره، این هنرمند همچنان واقعیت‌های غزه را در شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک می‌گذاشت.